måndag 24 april 2017

Spaniens avsaknad av VAB och dess konsekvenser


Spanien är ett samhälle som i hög grad bygger på familjen. Det är familjen som är kärnan och tryggheten. Det är familjen som hjälper en att klara vardagen.

Kanske är det därför det inte går att vara hemma från jobbet med sina sjuka barn. Det är okej att ta ledigt från jobbet för att ta dem till vårdcentralen eller sjukhuset men inte för att vara hemma och bara ta hand om dem när de till exempel kräks eller har feber.

Så vem vänder man sig till då? Jo - till familjen. Till mormor eller farmor. Då får hon rycka in som barnvakt åt sjuklingen. Och vad händer då? Jo, då blir farmor sjuk hon med! Och det är precis vad som hänt. Och mitt i detta är vi, med lille G. Jag hoppas innerligt att vi kan åka hem som planerat på lördag. Att ingen av osd blir sjuka så att vi måste åka hem senare.

Jag hoppas samtidigt som jag går till apoteket och köper handsprit, tvål till köket och suero - vätskeersättning. Ett nytt ord jag lärt mig under denna vistelse.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också! Håll er ur vägen!

    Kan du inte skriva ett sammanfattande inlägg om Spanienvistelsen? Hur det har varit, bäst sämst- höjdpunkter, förväntningar som infriats eller inte, vad du har lärt dig om Spanien med barn... Sånt! Det vore intressant!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...