onsdag 19 april 2017

Kan ni vara vänliga att byggarbeta lite tystare, tack!

Renovering av eller skattletande på parkeringsplatsen mitt emot vårt hus

Varför finns det siesta om man inte får sova? undrar jag. Stackars oss men framförallt stackars jobbargubbar med tillhörande översynsfarbror (i mitten av bilden)! Stackars oss som inte får sova, eller åtmistone vila, i fred efter en intensiv förmiddag och stackars arbetare som inte heller får sova utan istället måste arbeta under dygnets varmaste timmar. Inga hörselskydd eller arbetskläder har de, vad jag kan se, heller. Säkert inte ens anständig lön... Ja, jag blir lite irriterad. Jag trodde att siestan var helig, mellan kl 14 och 17 åtminstone. Nu är ju klockan visserligen över 17 men jag har hört dem arbeta ett bra tag.

Nåväl, själv har jag gett upp att försöka sova. Jag får la gå in och se hur bebisen har det och om han hellre vill leka än att lyssna på traktorn. Kanske vill han titta på traktorn? Hade han varit tre år hade han väl varit klistrad vid rutan gissar jag. Hade jag gissat det även om han varit en flicka? Hur långt har vi kommit egentligen? Inte längre än att det på just den här parkeringsplatsen bara är män som arbetar som skattletare/markarbetare i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...